Jülide Şakar Sesigüzel: Kişisel Markanıza Yolculuk
‘Siz Bir Markasınız’. Bunu fark ettikten sonra artık, markanızdan siz sorumlusunuz. Başarı için ne tek bir yol ne de tek bir doğru vardır. BUGÜN BU YOLCULUĞA BAŞLAYIN! JÜLİDE ŞAKAR SESİGÜZEL Marka Danışmanı ve Kişisel Marka Stratejisti
Esra Öziskender'in Söyleşisi.
Sevgili Jülide Şakar Sesigüzel, üniversiteden arkadaşım (İstanbul Üniversitesi, İktisat Fakültesi, Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri Bölümü). Dört sene beraber okuduk. O Pazarlamacı oldu, ben İnsan Kaynaklarcı. Yıllar yıllar sonra birbirimizi Facebook'ta bulduk bundan 12 yıl önce. Şimdi sanki hiç ara vermemiş gibiyiz. Sizde de öyle olmadı mı? Biliyorum oldu. Okullardan arkadaşlarınızı buldunuz ve sanki hiç o aradaki yıllar geçmemiş gibi kaldığınız yerden hayatı yakalayıp devam ettiniz. Tabi bütün sınıf arkadaşlarınızla değil ama az buçuk iletişimde olduklarınızla evet.
Bu arada Jülide'nin sevgili eşi Mehmet Sesigüzel de iki sene sınıf arkadaşımdı. O da Uluslararası İlişkiler bölümünde okuyordu. İki dönem beraber okuduk. Şimdi Emirhan adında yetişkin bir de oğulları var.
Jülide'nin iş geçmişi ve başarılarını yazının sonunda kendi kaleminden okuyabilirsiniz. Şimdi içimizdeki kişisel markamızı nasıl oluşturabiliriz konulu söyleşimize geçelim. Bakalım Jülide bize bu konuda neler öğretecek. Evlere kapandığımız şu Korona günleri tam da bu konulara yoğunlaşma günleri.
İÇİNDEKİ KİŞİSEL MARKAYI KEŞFETME YOLCULUĞU!
Bu yolculuk için size iyi bir haberim var! Herkesin öne çıkma şansı vardır. Herkesin becerilerini öğrenme ve geliştirme şansı varır. Herkesin, bahsedilmeye değer bir marka olma şansı vardır. Hepimizin içinde ham bir elmas gömülüdür. Kişisel Markanızı keşfetmeniz, duyulmaya, görülmeye ve kutlanmaya değer olduğunuzu fark etmenizle başlar. İşte ancak o zaman içinizdeki ham elması, ışıldayan bir pırlantaya dönüştürebilirsiniz. Markanız, sizin eşsiz satış vaadinizin, hedef kitleniz üzerinde yaratacağı değer kadardır.
Bugün Arthur Andersen (bugünkü adıyla Accenture ve Andersen Tax LLC), Deloitte Touche Tohmatsu Ltd gibi alanlarında dev birer marka olmuş şirketlere baktığımızda neredeyse hiçbir taşınmaz varlıklara sahip değiller. Milyarlarca dolarlık değerlerini belirleyen taşınmaz varlıkları değil, zekaları, motivasyonları ve yetenekli insanlarla çalışarak yarattıkları iş modeliyle, müşterilerine sağladıkları faydadır. Markalarını eşsiz iş modelleriyle farklılaştırmışlardır.
İşte tam da bu noktada;
'SİZ' MARKASININ FARKI NEDİR?'
Bir an için isimlerinizin önündeki ünvanları bir kenara bırakın, siz sadece ünvanınız tarafından tanımlanmıyorsunuz ve sadece iş tanımınızla sınırlı değilsiniz. İçinizdeki markayı ortaya çıkarma zamanı geldi.
'O GÜN, BUGÜNDÜR'
Bugünden itibaren siz bir markasınız! Apple, Nike veya Sephora kadar bir markasınız. Kendinizi, kendi marka yöneticiniz gibi düşünün. 'Beni, yani markamı farklı kılan nedir?' Bildiğimiz en klasik yöntem kendinizi tanımlayan 15 kelimeyi bir kağıda yazın ve okuyun. Tekrar, tekrar okuyun… Kendinize sormaya devam edin. 'Yaptığınız işte, sizi rakiplerinizden ayıran özellikler neler?' Müşterinizin yüzünü güldürerek ya da size güvenmesini sağlayacak özelliklerinizi düşünün. Peki, 'Bu hafta, kendinizi öne çıkaracak ne yaptınız?' bir yerlerde sizden bahsedilmiş olabilir. 'İnsanlar, sizin en güçlü özelliklerinizin ne olduğunu söylerler?' konuya hakimiyetiniz veya iyi ilişkiler, güçlü bağlar kurmanız gibi. Ve kendinize sormanız gereken güçlü soruyu en sona bıraktık. 'En dikkat çeken ve değerli bulduğunuz özelliğiniz?' Özgünlüğünüz ya da samimiyetiniz olabilir. Bu beş soruya cevap vermek için kendimizi büyük markalarla kıyaslamaya devam edelim.
(Foto: Jülide Şakar Sesigüzel, Türkiye'nin pazarlama duayeni, Türkiye'ye marketing anlayışını ilk getiren, pozitif enerjisi ve bitmeyen öğrenme ve öğretme arzusuyla Betül Mardin hanımefendi ile beraber.)
Beymen markasının en önemli özelliği, müşteri memnuniyetini sağlayan, kişiye özel servistir. Mağazalarındaki reyonlarda veya özel servis odalarında ya da isterseniz evinizde, işyerinizde size özel ürünlerin size özel servisini verebiliyorlar. Ürünlerinde veya hizmetlerinde sundukları her özellik müşterileri için tanımlanabilir ve ayırt edilebilir bir fayda sağlar. Müşteri avantajı; zengin ürün koleksiyonu arasından, kişiye özel servisle seçim yapabilmektir.
'SİZ' MARKASININ 'ÖZELLİK-FAYDA' MODELİNİ NASIL BELİRLERSİNİZ?
Şimdi, kendimize dönelim 'Siz' markasının sunduğu "özellik-fayda" modeli nedir? Yaptığınız işi, zamanında teslim ediyor musunuz? Sorunları, kriz haline getirmeden çözüyor musunuz? Projelerinizi, tanımlanan bütçe dahilinde çözüyor musunuz?
Ünvanınızı bir kenara bıraktıktan sonraki adımınız, kendinize sorun: Dikkat çekici, ölçülebilir, ayırt edici, değer katan ne yapmalıyım? Eğer bir marka olacaksanız, gurur duyduğunuz ve yaptığınız işe değer katan şeye odaklanarak, çevrenizden çekinmeden destek isteyebilirsiniz.
Bunu yaptıktan sonra, oturup markanızı tanımlamak için kendinize bir soru daha sorun: Ne ile tanınmak istiyorum?
'SİZ' MARKASININ İLETİŞİMİ OLMALI?
Marka iddianız ne kadar güçlü olursa olsun, sattığınız şey ürün veya hizmetin kendisinden ziyade müşteriye yaşatacağınız müşteri deneyimidir. Bunu yapabilmek için, markanızı, müşterilerinize, iş arkadaşlarınıza ve sanal ortamdaki ağlarınıza pazarlamanız gereklidir. Marka bilinirliği oluşturmak üzere yapılan iletişim kampanyalarının ilk adımı görünürlüktür. Kişisel marka iseniz, aynı görünürlük ihtiyacına sahipsiniz – ancak reklam ve tanıtım yapabilmek için bütçeniz yoktur. Pazarlamada bütçe gerektirmeyen yöntemleri çoğu zaman pas geçiyoruz. Görünürlük için biraz yaratıcılık, biraz zaman ve çokça da emek sizin markanıza yaptığınız en büyük yatırım olacaktır.
ÇİZGİ ALTI GÖRÜNÜRLÜK TAKTİKLERİ
Katkı
Kişisel marka yolculuğunda, profilinizi geliştirmek için kullanabileceğiniz yolların bir sınırı yoktur. Kendinizi yeni meslektaşlarınızla tanıştırmak ve yeteneklerinizi ön plana çıkarmak için, çalıştığınız kurum veya mesleki kuruluşunuz içinde gönüllü olarak bir projeye kaydolun. Onlara zaman ayırıp, projeyi sahiplenirseniz, ne kadar önemli bir katkıda bulunduğunuzu söylemeye ve çevrelerinde konuşmaya başlayacaklardır.
Eğitim
Kendinizi, uzmanlığınızda bir eğitmen kadar iyi hissediyorsanız, sosyal sorumluluk projesi olarak, bir devlet okulunda ya da yetişkinlere eğitim veren sivil toplum kuruluşlarında gönüllü eğitimler vermeye başlayın. Hem uzmanlığınızı vurgular, hem de profesyonel duruşunuzu güçlendirir ve kalabalıklar arasından sıyrılmak için fırsat yaratmış olursunuz.
Yazılı
Uzmanlığınızı kaleme almakta kendinizi bir yazar olarak yetenekli hissediyorsanız, yerel bir gazeteye, kuruluş bültenlerine, sektörel bloglara bir sütun ya da bir fikir yazmayı deneyin. Başladıktan sonra, devamı için talepler gelmeye ve yazılarınıza yorumlar eklenmeye başlayacaktır. Bunları arşivleyip marka iletişiminizde kullanabilirsiniz.
Sözlü
Yazmaktan çok konuşmakta güçlü olduğunuzu düşünüyorsanız, bir konferansa ya da panele katılmaya çalışın veya bir atölyede sunum yapmak için kaydolun. Görünürlük, farklı birçok yöntemin bileşkesinden ortaya çıkar. Hiçbir şey aniden değişmeyecek, adım, adım ilerleyeceksiniz. Ancak birkaç iyi panel sunumu size "küçük" bir solo konuşma yapma şansı verebilir ve oradan sektörünüzün yıllık toplantısında önemli sunum yapmaya sadece birkaç adım uzakta olabilirsiniz.
KİŞİSEL MARKALAŞMANIN FORMÜLÜ
Kişisel markanızın görünürlük kampanyası hakkında hatırlamanız gereken diğer önemli şey; hepsi önemlidir. Siz markayı tanıtırken, yaptığınız her şey – ve yapmamayı seçtiğiniz her şey – markanın değerini ve karakterini iletir. Telefon görüşmelerini yönetme biçiminizden gönderdiğiniz e-posta iletilerine, toplantıda iş yapma biçiminize kadar her şey markanızla ilgili gönderdiğiniz daha büyük mesajın bir parçasıdır.
Mesajın bütününü tamamlayan nokta, söyleyecekleriniz ve ne kadar iyi söylediğiniz ile stilinizi aynı anda ortaya koyma meselesidir aslında. İnternette iletişiminiz teknolojiyi, iyi kullandığınızı gösteriyor mu? Toplantılarda, katkılarınızı kısa ve öz tutuyor musunuz? Kartvizitiniz için harika bir logo tasarladınız mı? Kalabalıklar içinden ayrılmak için tasarımın gücünden faydalanabiliyor musunuz?
Herhangi bir kişisel marka kampanyasının anahtarı "ağızdan ağıza pazarlamadır". Arkadaş, meslektaş ve müşteri ağınız, sahip olduğunuz en önemli pazarlama aracıdır; sizin ve katkılarınız hakkında söyledikleri, bulunduğunuz pazarda, markanızın değeri olarak ölçülür. Bu nedenle, markanızı oluşturmanın en büyük tüyosu, meslektaş ağınızı bilinçli bir şekilde büyütmenin yollarını bulmaktır.
Bugün ne yaparsanız yapın, kişisel markanızın değerini dört adımda belirleyebilirsiniz. İlk olarak, iyi bir takım arkadaşı ve destekleyici bir meslektaş olmalısınız. Yani, vermeden almak olmaz! İkincisi, gerçek değeri olan bir şeyde istisnai bir uzmanlığınız olmalı. Aynen hekimlerin uzmanlıkları gibi düşünün, uzmanlığınızı ve derinleşin. Üçüncüsü, geniş çaplı bir vizyon sahibi olmalısınız – bu da sizin otoriter, odaklı, öngörülü ya da nazik bir karizmatik duruş sergilemenizi etkiler. Bir lider, bir öğretmen, ya da ileri görüşlü bir "hayalci" olabilirsiniz ancak unutmayın ki, hayal edemediğiniz şeyleri, gerçekleştiremezsiniz. Dördüncüsü, bir iş insanı olmalısınız – hem ticari hem de sosyal fayda sağlayan, kazandıran sonuçlara odaklanmalısınız.
'Siz Bir Markasınız'. Bunu fark ettikten sonra artık, markanızdan siz sorumlusunuz. Başarı için ne tek bir yol ne de tek bir doğru vardır.
BUGÜN BU YOLCULUĞA BAŞLAYIN!
JÜLİDE ŞAKAR SESİGÜZEL
Marka Danışmanı ve Kişisel Marka Stratejisti
Lisans eğitimini İstanbul Üniversitesi İktisat Fakültesinde ve yüksek lisansını Yeditepe Üniversitesi'nde Bütünleşik Pazarlama İletişimi bölümünde tamamladı.
Türkiye'nin ilk kurumsal mücevher firması Gilan'ın Müşteri İlişkileri departmanını kurma ve "lüks marka pazarlama" konusunu Dünya markalarının yöneticileri ile çalışarak geliştirme fırsatına sahip oldu.
Marka konumlandırmadaki tutkusu ve müşteri deneyimi odaklı hizmet kültürü anlayışını, bir Amerikan kozmetik markası olan Esteé Lauder'da Marka Müdürü olarak devam ettirdi. Aynı dönem Tom Ford Beautymarkasının Türkiye lansmanını gerçekleştirdi.
Hollanda firması olan Redevco ile çalışmaya başladı. Geliştirdikleri Erzurum, Gordion Ankara gibi AVM'lerin markalaşma faaliyetleri ve pazarlama bileşenlerini yöneterek, yeni markaların doğuşuna ve pazarlama stratejilerinin oluşturulmasına liderlik etti.
2010 senesinde 21 yıllık kurumsal hayatına veda edip, eğitim ve danışmanlık alanlarında sertifika programlarına katılarak, 2 yılı aşkın bir süre Pdr Groupbünyesindeki Time Manager International'da çeşitli eğitimleri verdi. Uzmanlık alanlarını kişisel markaya odaklayarak 'Studio For Image Professionals'ınakredite 'Kişisel Marka Danışmanı' oldu.
Fikirlerin sınırlandırılmayacağı, yaratıcı düşüncenin ve yaratılan iş/ hizmet / ürün modellerinin ticarileşerek markalaşabileceği süreçler ve iş planlarının yapılması için, üniversitelerde, genç nesilleri, iş hayatına hazırlamak arzusuyla, 'Inovasyon', 'Markalaşma' ve 'Trend Analizi" konularında, son sınıf öğrencilerine yönelik hem teorik hem de uygulamalı dersler vererek, akademik hayatıma devam ediyor.
Marka odaklı vizyon ile "Kişisel Markanızı"oluşturabilmeniz, görülür görülmez fark edilmeniz ve yaratılan olumlu etkiyi sürdürebilmeniz için gerekli aşamaların nasıl yönetileceği, hangi eğitim ve gelişim programlarıyla desteklenmesi gerektiği konusunda sizlere rehberlik ediyor.
"Kişisel Markanızı" inşa etmek üzere değerleriniz, davranışlarınız, tutkunuz, amacınız ve kendinizi tanımlama biçiminizi gözden geçirerek inşa sürecini başlatıyor. Kişisel Markanızı keşfetme ve inşa etme yolculuğunuzun her aşamasında size doğru yolu göstermek üzere pusula tutuyor.
(Foto: Jülide, eşi Mehmet ve oğlu Emirhan'la. Sevgili Sesigüzel ailesi.)
Jülide Şakar Sesigüzel'e ve şirketi İnno Style'a ulaşabileceğiniz email adresi: julide@innostyle.com.tr
Ayrıca inno style'ı instagram adresinden de takip edebilirsiniz: @inno.style
Blog: inno.com.tr/blog
Web sitesi: http://innostyle.com.tr/
KİŞİSEL MARKANIZI YARATIN!!!
(Foto: Oğlu Emirhan'ın mezuniyeti.)
Esra Öziskender
ABDPost.com
HRLink Consulting
oziskender.esra@gmail.com
Gazeteci, yazar, insan kaynakları ve sosyal medya uzmanı
Haber, eleman ihtiyacı, iş arayışı, kariyer koçluğu, sosyal medya ve reklam konularında bana ulaşabilirsiniz.
Sevgiler.
Bizi takip edin:
Facebook:
https://www.facebook.com/HRLinkConsultingInc/
https://www.facebook.com/abdpostcom/
Insta: @esraoziskender, @hrlinkconsulting, @abdpostcom
LinkedIn: http://linkedin.com/in/hrlinkconsulting123
Twitter: @HRLinkConsultin
Sevgili Jülide Şakar Sesigüzel'e kişisel markamızı oluşturma konusunda vermiş olduğu bilgiler için çok teşekkür ediyoruz. Ben de şimdi ilk iş olarak elime bir kalem ve kağıt alıp, beni diğerlerinden ayıran en çarpıcı beş özelliğimi yazıcam ve burdan devam edicem markamı oluşturmaya.
İstanbul Üniversitesi, İktisat Fakültesi, Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri Bölümü sınıf arkadaşlarımızdan bazıları ile yıllar sonra Kadıköy'de bir restorantta buluşma anımızın resmi. Fotoğraftakiler: Ayşe İpek Dolu, Birsen Duygun, Elif Banu Şen, Esra Öziskender, Hatice Koç, Jülide Şakar Sesigüzel, Nalan Ak, Neşe Dilara Çankaya, Nilay Kaya, Seher Erol, Sevgi Gürer.
ÇEKO Kızları. 12 Eylül 2014 - Kadıköy Balıkçısı. (ÇEKO = Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri)
(Foto: Jülide MoMa'da (Modern Museum of Art - NYC) Gwyneth Paltrow ve Hillary Rhoda ile.)
Haydi siz de sizi diğerlerinden ayıran beş özelliğinizi yazarak kişisel markanızı oluşturmaya başlayın! Jülide ile başka söyleşilerde buluşmak üzere.
Fakülte yıllarından bir fotoğraf. Soldan sağa: Neşe Dilara Aybet Çankaya, Jülide Şakar Sesigüzel, Dilek Özlem Kaçmaz Başaran, Betül Toktar, Esra Öziskender. Mekan: Beyazıt'taki Cafe Sohbet'in bahçesi.
Haberin linki:
https://www.abdpost.com/julide-sakar-sesiguzel-kisisel-markaniza-yolculuk/34111/
No comments:
Post a Comment