Featured Post

Yeşil Kart Bir Çözüm müdür?

YEŞİL KART BİR ÇÖZÜM MÜDÜR? Üniversite’de iken daha çok okey, tavla oynamak için öğrencilerin gittiği bir kahvehane vardı. Orada bir ark...

Tuesday, May 26, 2020

New York Maratonunda Türk Doktor: Filiz Şen

New York Maratonunda Türk Doktor: Filiz Şen

Amerika Birleşik Devletleri'nin New York kentinde Tıp Doktoru Filiz Şen, Dünyaca ünlü New York Maratonuna yeniden hazırlanıyor. 

New York Maratonunda Türk Doktor: Filiz Şen
09 Kasım 2019 - 20:18 - Güncelleme: 11 Kasım 2019 - 22:30 

Esra Öziskender New York maratonuna katılan Doktor Filiz Şen ile özel bir söyleşi yaptı.

Esra: Filiz’cim bize kendini kısaca tanıtır mısın?

Filiz: New York’da yaşıyorum. 24 yıldır Amerika’da yaşıyorum. Doktorum. Uzmanlık alanım patoloji.

Esra: Maratonda koşma fikri ilk defa ne zaman ve nasıl aklına geldi?

4 yıl önce maraton günü 1. Ave’da koşanları görünce, ben de bunu yapabilirim diye düşündüm. Ortamın enerjisi, izleyenlerin heyecanlı tezahüratları, her yaşta ve kondisyonda koşucunun azimle yola devam etmesi beni teşvik etti.


Esra: İlk denemen ne zamandı ve neler yaşadın? Sanırım her isteyen Manhattan Maratonuna katılamıyor. Neler yapmak gerekiyor katılabilmek için?

Filiz: New York maratonu dünyadaki büyük 6 maratondan birisi. Koşu hattı en zor olanı, engebeli olduğu için. Koşu hattında 5 köprü var ve bu köprülere tırmanmak bu koşunun en zorlayıcı yanı. New York aynı zamanda en revaçta olan maraton, şehirlilerin katılımı ve tezahüratları açısından. O yüzden katılmak için bazı sınırlayıcı koşullar var. Bu koşullardan biri bir önceki yıl 9 ayrı koşuda koşmak ve maratonu düzenleyen kuruluşun bir koşusunda gönüllü çalışmak. Ben bu yoldan geçerek maratonda koşma hakkını kazandım.

Esra: Hazırlık sürecin ne kadar sürdü ve bu arada neler yaptın?

Filiz: Maratona hazırlanmak için Mayıs’ta başlayıp 6 ay süren özel bir koşu programına başladım. Sistematik bir şekilde artan ve azalan mesafeleri grup arkadaşlarımla koştum. Tabii bunun öncesindeki yıl düzenli olarak koşuyordum zaten ve 9 ayrı koşuyu da tamamlamıştım. Yani toplam yaklaşık 2 yıllık bir süreçten bahsediyoruz benim maraton gününe hazırlanmam için.

Esra: Ailenin tepkisi ve desteği nasıl oldu bu arada? Özellikle kızının?Bu arada söylemeden edemeyeceğim, bu kadar detaylı ve zorlu bir hazırlanma dönemi olduğunu bilmiyordum. Ağzım açık kaldı. İki yıl boyunca bir sporcu edası ile çok ciddi bir çalışmadan bahsediyoruz. Eminim okuyucularımız da takdir edeceklerdir bu zorlu mücadeleyi.

Fİliz: Kızım benim en büyük destekçim oldu. Ve bazı koşulara benimle birlikte katıldı. Bunun neticesinde o da şimdi okulunun koşu takımında.

Esra: Ooo süper! Demekki belki de ileriki yıllarda ana kız ikinizi beraber maratonda koşarken görebileceğiz. Ne büyük bir zevk. Bravo.

Bize o günü anlatır mısın?

Filiz: Maraton’dan bir hafta öncesi çok heyecanlıydım. Hazırlık programında zaten koşu hattının çoğunu grup arkadaşlarımla koşmuştum ve hazırlıklıydım. Ama maraton günü çok başka bir ortam olacaktı. Şehirlilerin tezahüratları, dünyanın dört bir yanından gelen koşucuların zaten renkli New York coğrafyasına kattığı heyecan. 

Maraton günü çok uzun bir gündü. Sabah 4:30’da uyandım ve 6:00’da Staten Island’a giden grup otobüsümüze bindim. Staten Island’da “Start Village” çok heyecanlı ve kıpır kıpırdı. 54.000 koşucu aynı alanda toplanmıştı ve herkes heyecanla başlayacağı anı bekliyordu. Başlarken top atılıyor, bayağı bildiğimiz iftar topu. Ve Verrazano  Köprüsünde koşmaya başlarken hoparlörlerden “New York, New York” şarkısı çalınıyor. 

Koşu tam anlamıyla bir efsaneydi. New Yorkluların desteği, tezahüratları mükemmeldi. Yol boyunca her türden, kültürden müzik çalınıyordu. Ve New York’lular koşuculara destek olmak için tezahürat ediyorlardı. 

İsmimi tişörtümün üstüne yazmıştım. Yolda onlarca insan ismimle seslenip moral verdi. Tek kelimeyle muhteşem bir tecrübeydi.

Esra: Bitirme çizgisine geldiğinde hissettiklerini bizimle paylaşır mısın?

Bitirme çizgisine geldiğimde çok duygusaldım. Başarmıştım. Ve babamı düşündüm. Bu koşuyu ona adamıştım.

Esra: Ne büyük mutluluk babacığına adamak böyle güzel bir başarıyı. O da seninle çok gurur duyardı eminim aramızda olsaydı.

Katılmak isteyenlere neler öneriyorsun?

Filiz: Eğer koşmak sizi heyecanlandırıyorsa, New York maratonunu denemenizi tavsiye ederim. Çok özel bir tecrübe.

Esra: Tekrar katılmayı düşünüyor musun?

Filiz: New York maratonunu yeniden koşmak istiyorum. Büyük ihtimalle 2021’de. 2020’de inşallah İstanbul Maratonunu koşmak istiyorum.

Esra: Filiz’cim, bu özel günü ve deneyimini bizimle paylaştığın için çok teşekkürler. Gerçekten çok azim isteyen büyük bir başarı özellikle asıl mesleği sporculuk olmayan biri için. Tekrar tebrikler. İnşallah bundan sonraki Manhattan ve İstanbul maratonlarında da görürüz seni. Sevgiler

Haberin linki:

https://www.abdpost.com/new-york-maratonunda-turk-doktor-filiz-sen/24199/


No comments:

Post a Comment