Featured Post

Yeşil Kart Bir Çözüm müdür?

YEŞİL KART BİR ÇÖZÜM MÜDÜR? Üniversite’de iken daha çok okey, tavla oynamak için öğrencilerin gittiği bir kahvehane vardı. Orada bir ark...

Sunday, February 7, 2010

Yesil Kartla Ilgili Yazima Gelen Okuyucu Mektuplarindan En Cok Begendigimiz

Merhabalar,

Yesil kartla ilgili son yazima okuyucularimdan bircok email geldi. Amerika’daki 50 eyalet ve 1 ozerk bolgeden, 33 eyalet ve bir ozerk bolgeyi bilfiil, zaman icerisinde ziyaret etmis birisi olarak, her gittigim yerde muhtemelen degisik Turk gocmen hikayelerini duyuyorum. Ancak bana gelen elektronik mektuplardan anladigim kadariyla daha duymadigim, bilmedigim, benzeri o kadar cok hikaye var ki herhalde hepsini biraraya toplasak A’dan Z’ye bir ansiklopedi olur. Sanirim benzeri hikayeler her gocmen irk icin gecerlidir ancak bizim amacimiz kendi irkimiza yol gostermek oldugundan oncelikle Turklerin basindan gecen olaylara yer veriyoruz ama zaman zaman baska milletlerden gelen gocmenlerin hikayelerinden de bahsedebilirim, onlarin icinde de cok enteresan olanlari var, ders alinmasi gerekenler var. Tabi bizim konumuz Kariyer Plani, Insan Kaynaklari cercevesinde oldugu icin genel olarak uzaktan yakindan bununla ilgili konulara yer verecegiz. Belki arada surpriz yapar, direkt kariyerle alakasi olmayan ama enteresan ve ders alinabilecek baska hikayeleri de yayinlarim kimbilir. O nedenle siz bana kendi basinizdan gecen veya tanidiklarinizin basindan gecen olaylari gondermeye devam edin. Arzu ederseniz isminizle yayinlariz, etmezseniz isimsiz yayinlariz, ya da ben yazimda isim vermeden bahsederim. Maksat deneyimi paylasip, ogrenmeyi artirmak.

Asagida bir okuyucumdan gelen, yazima ithafen bir mesaji bulacaksiniz, IN’den Arda Deniz Dogru. Kendisi yazisini oldugu gibi yayinlamamiza izin verdigi icin ayrica cok tesekkurler. Aynen, dokunmadan yayinliyoruz. Gelen mektuplarin icinde yazdiklarimiza en cok uyan ve en guzel ifade edilmis mektup olarak sectik sevgili Arda’nin mektubunu. Kendisine tekrar buradan tesekkur ediyor, bol sans ve basarilar diliyorum, kendisine destek olabilmek maksadiyla gorusmelerimiz devam ediyor.

Bizi takip etmeye devam edin. Hem yorumlarinizi gonderin, hem de yazilarimizi arkadaslariniza duyurun.

Yazilarimizin altinda bazen faydali bazi linkler veya kisaltmalar bulabilirsiniz. Bu sefer Eyalet isimlerinin kisaltilmis hallerini yayinliyoruz (hep karistirdigim birsey oldugu icin faydali olabilecegini dusundum.)

Bu arada BUGUN.com indirimi ile kariyer danismanligi ve is arama servisimizden yararlanabilirsiniz. Detayli bilgi icin bize ulasin. Ayrica yeni uygulamaya koydugumuz www.bugunisbul.com ile is ilanlarinizi bedava yayinlayabilir, acik pozisyonlari takip edip, direkt basvuruda bulunabilirsiniz.

http://www.bugunisbul.com/index.php

Guzel gunler dilegiyle.

Esra Oziskender

esra@bugun.com

www.hrlinkconsulting.com


----- Forwarded Message ----
From: arda deniz dogru
To: hr.link@yahoo.com
Sent: Sat, January 16, 2010 8:53:14 PM
Subject: Yesil Kart cozummu?

Merhaba Esra,

Yazinda vermis oldugun birinci ornege benzer bir durum da bizim icin gecerli. Benim hikayemin farki soyle;
Esim ve ben 2004 yilinda Ankara`dan New Orleans`a tasindik. Akrabalarim 20 seneden fazla bir zamandir orada yasamaktaydi ve Amerika icin gercekten ust sayilabilecek bir yasam standartinda olanaklarimiz vardi. Cevremizdeki insanlarin kiskanarak baktiklarini soyleyebilirim (belki de bu kiskancliklarin da verdigi bir negatif enerjinin de etkisi vardir basimiza gelenlerde...kimbilir...). O zaman E-2 vizemiz vardi. Ben Bilkent Universitesi Ic Mimari bolumu mezunuyum. Ankara`da 5 seneye yakin bir zaman kendi ofisimi islettim fakat 2001 krizinin ve acikcasi comezligimizin de verdigi dezavantajlardan dolayi islerim iyi gitmedi. Esim Iktisat mezunudur ve adasinizdir. Garanti Bankasinda gayet iyi bir konumda calismaktaydi. Benim farkim ortaokuldan beri Ingilizce egitimi almis olmam. Ankara Koleji mezunuyum. Esim burada ingilizce ogrendi.

Bizim hikayemiz Hurricane Katrina’yla basladi. New Orleans’taki isimiz local olarak zincir pizza restorantlari isletmekteydik ve ben oradaki bir lokasyonun general manageri olarak calisiyordum. Tabi ki bizim de buraya geldigimiz sartlar cok farkliydi hem maddi hem de is olarak. Cunku biz davetli ve isteyerek gelmistik. Greencard cikarak olan bir macera gibi gozukmese de simdi oyle gibi.

Hurricane Katrina herseyi altust etti bizi de katarak icine. Sekiz ay Houston’da issiz yasadim. New Orleans’taki isyerlerimizi kapattik, iliskiler bozuldu. Turkiye`ye donme kararimizi verdigimiz zamanlarda kizimizi ogrendik ve tabiki bunca zamandir buradayiz e biraz daha kalalim fikri gundeme geldi. Bu arada New Orleans’tan tanidiklarimiz sayesinde Indianapolis’te acilacak bir Turk restorantinin hem Interior Design hem de management isini aldim. Ve donme kararimiz askiya alindi. Iste yaklasik 4 senedir Indianapolis`teyiz.

Ama bu arada hala vizemiz devam etmekteydi ve bu vize hakkinda bilginiz var mi bilmiyorum ama bu ulkedeki en gicik vizelerden biridir degisebilmesi. Ben bu arada burada yapmis oldugumuz baglantilarimiz sayesinde birkac is gorusmesine gittim interior design bransinda fakat vize yukumlulukleri yuzunden 2. gorusmeler ve patronlarla olan gorusmelerde takilip kaldim. Ve de 2009 yili icin Mayis ayi icin tekrar bir donus tarihi aldik esimle. Iste yesil kart burada devreye girer!!!!

Amerika’ya gelme dusuncem ve istekleri taa cocukluguma kadar gider. Daha onceden de dedigim gibi akrabalarimin gecmisi uzun burada. Taa o zamanlarda baslamistim Amerika vize basvurulari, yesil kart lotarya basvurulari ve defalarca ziyaretler... Bizim kanmamizda icinde bulunan sartlar da yuksek ekonomik sartlar da cok etkili oldu.

Tekrar yesil karta donersek artik kararimiz belli ama gercekten de icimden bir ses bu defa olacak be Arda son kez gonder gitmeden diye icimi kemirdi durdu ve gonderdim. Dogum gunum 5 Mayis’tir ve biz 1 ay once baska bir eve tasinmistik. Ama bekliyorum bu ara gelir cikar bir sonuc derken dogumgunu haftasi cekilisi kazandigimizi ogrendik ve gecen Temmuz’da yesil kartimizi aldik. Tabiki simdi is ariyorum ve bunun yaninda da 4 senedir de Turk restorantinda hem manager hem garson seklinde hayatimizi idame ettiriyoruz. Esim ev hanimi oldu ve cocugumuza bakiyor. Gerci bu durumdan ikimiz de memnunuz cunku insan cocuguna kendi bakabilmekten ve o guzel yillari beraberce yasamaktan baska ne ister!! Ben de ilk ornekteki arkadaslar gibi egitimin yeterli olmadigini anladigim icin undergaduate dersler alma karari verdim. Bakalim 2010 yilinda bunu da deneyecegiz. Ufak tefek baska isler de yaptim ve zaman zaman da yapiyorum ama bunlarla biryere gelinmez.

Iste hikayemiz boyle . Baska bir konuda sizin bana yardimci olma durumunuz olabilir mi? Cunku e-postanizdan anladigim kadariyla insan kaynaklari bransindasiniz. Hangi firmadir bilemem ama soylemekten zarar cikmaz diye dusunuyorum. Eger ilgilenirseniz iletisim adresim bu emaildir.

Size hem boyle bir topic acarak bizler gibi baska insanlar oldugunu gosterdiginiz icin hem de iginizden dolayi tesekkur ederim.

Saygilarimla,

Arda Deniz Dogru


Ek Bilgi: Eyalet Isimlerinin Kisaltilmis Halleri

State Abbreviations

State/Possession Abbreviation
ALABAMA AL
ALASKA AK
AMERICAN SAMOA AS
ARIZONA AZ
ARKANSAS AR
CALIFORNIA CA
COLORADO CO
CONNECTICUT CT
DELAWARE DE
DISTRICT OF COLUMBIA DC
FEDERATED STATES OF MICRONESIA FM
FLORIDA FL
GEORGIA GA
GUAM GU
HAWAII HI
IDAHO ID
ILLINOIS IL
INDIANA IN
IOWA IA
KANSAS KS
KENTUCKY KY
LOUISIANA LA
MAINE ME
MARSHALL ISLANDS MH
MARYLAND MD
MASSACHUSETTS MA
MICHIGAN MI
MINNESOTA MN
MISSISSIPPI MS
MISSOURI MO
MONTANA MT
NEBRASKA NE
NEVADA NV
NEW HAMPSHIRE NH
NEW JERSEY NJ
NEW MEXICO NM
NEW YORK NY
NORTH CAROLINA NC
NORTH DAKOTA ND
NORTHERN MARIANA ISLANDS MP
OHIO OH
OKLAHOMA OK
OREGON OR
PALAU PW
PENNSYLVANIA PA
PUERTO RICO PR
RHODE ISLAND RI
SOUTH CAROLINA SC
SOUTH DAKOTA SD
TENNESSEE TN
TEXAS TX
UTAH UT
VERMONT VT
VIRGIN ISLANDS VI
VIRGINIA VA
WASHINGTON WA
WEST VIRGINIA WV
WISCONSIN WI
WYOMING WY

Military "State" Abbreviation
Armed Forces Africa AE
Armed Forces Americas
(except Canada) AA
Armed Forces Canada AE
Armed Forces Europe AE
Armed Forces Middle East AE
Armed Forces Pacific AP

No comments:

Post a Comment