Featured Post

Yeşil Kart Bir Çözüm müdür?

YEŞİL KART BİR ÇÖZÜM MÜDÜR? Üniversite’de iken daha çok okey, tavla oynamak için öğrencilerin gittiği bir kahvehane vardı. Orada bir ark...

Monday, July 13, 2020

Elif Kask Pisacane ile Dobra Dobra

Elif Kask Pisacane ile Dobra Dobra...

ABDPOST.COM editörü Esra Öziskender, Gerilim roman yazarı Elif Kask Pisacane ile keyifli bir söyleşi yaptı. İki bölüm halinde yaptığı röportajın ilk bölümünü bir solukta okuyacaksınız. Elİf Kask Pisacane,röportajda “YASAK ELMA’daki ŞEVVAL SAM’ın oynadığı ENDER karakteri benim ALFA YAYINEVİ’nden basılan ‘İPLER BENİM ELİMDE’ romanımın ana karakteri YILDIZ’dan esinlenilmiş “dedi 

Reklam
Reklam
Elif Kask Pisacane ile Dobra Dobra...
Editör:ABD Post
24 Ocak 2020 - 04:57 
Reklam

Esra Öziskender'in Haberi

Marina Del Rey, Los Angeles yakınlarında bir liman kasabası. Ama öyle sıradan bir liman kasabası değil. Çok özel ve çok güzel. Kuzey Amerika’nın en büyük doldurma limanı burası. 5000 civarında tekne buraya demirleyebiliyor. Ben de buraya ilk defa giderken akşam üzeri yolda, arabamda kendi kendime düşünüyorum: Bir insan neden kendisine meslek olarak cinayet romanları yazarlığını seçer? Biraz sonra bunun cevabını ve daha merak ettiğim birçok sorunun cevabını alacağım. 

Arabamı park ediyorum. Kapıyı sevgili Elif açıyor! Eşi Rafael de evde. Hoş beşten sonra salona geçiyoruz. Nefis bir Fransızca parça çalıyor, her yerde mumlar, okyanus manzarası ve elimizde şampanya kadehleri ile sohbete başlıyoruz. Rafael izin isteyerek içeriye çalışma odasına geçiyor biz Elif’le başbaşa sohbetimize devam ediyoruz. Tabi sadece şampanya değildi ikram, birşeyler de yedik, kahve içtik, çay içtik, hatta çok sevdiğim framboğazlı pasta bile yedik ama ben sizlerin şöyle dediğinizi duyar gibi oluyorum: “Yedikleriniz, içtikleriniz size kalsın, siz neler konuştunuz?” 

Evet sohbetimize başlayalım o zaman:

EÖ: Elif’cim, 1976 Istanbul doğumlusun. Boğaziçi Üniversitesi’nde başladığın eğitimine Teksas Üniversitesi’nde İşletme bölümünde devam ederek 2000 yılında mezun olmuşsun. Biyografinde edebiyatçı bir aileden geldiğin yazıyor. Bunu biraz açar mısın?

EKP: Annem de babam da Türk dili ve edebiyatı profesörleri…. Edebiyatin icinde büyüdüm. Sabah kahvaltısında dahi roman yorumu, yazar tahlili yapılırdı bizim evde.  Annem Cumhuriyet Gazetesi’nde yazardı.  Babamı çok erken yaşta kaybettik ama annemin hayatı hala edebiyat…. Ahmet Hamdi Tanpınar Müzesi’nde anneme ayrılmış bir bölüm var.  İstanbul’a her gittiğimde uğrarım.  

Sanırım hem genetik hem de yetiştirilme tarzım beni bu günlere getirdi.  Annem küçükken günlük tuttururdu.  Hergün kontrol ederdi. Dilimi, imlamı, kurgumu düzeltirdi.  Ben yazar olmak için yetiştirildim yani…

Haberin linki: https://www.abdpost.com/elif-kask-pisacane-ile-dobra-dobra/25761/

No comments:

Post a Comment