Featured Post

Yeşil Kart Bir Çözüm müdür?

YEŞİL KART BİR ÇÖZÜM MÜDÜR? Üniversite’de iken daha çok okey, tavla oynamak için öğrencilerin gittiği bir kahvehane vardı. Orada bir ark...

Thursday, April 8, 2021

Neden Geldim Amerika’ya Şarkısı - 1926

Neden Geldim Amerika'ya Şarkısı - 1926

Archive.org isimli bir web sitesine, 20 Temmuz 2019’da, Jakej isimli bir kullanıcı tarafından bir şarkı yüklendi. Şarkı Türkçe ve Neden Geldim Amerika’ya başlığını taşıyor. İşin en ilginç tarafı 1926’da kayda alınmış. 

Reklam
Neden Geldim Amerika'ya Şarkısı - 1926
08 Nisan 2021 - 16:34 
  • Reklam

NEDEN GELDİM AMERİKA'YA

Esra Oziskender, @esraoziskender (Facebook, Instagram, LinkedIn) @HRLinkConsultin (Twitter), @esraoziskender (Clubhouse), oziskender.esra@gmail.com

Şarkının Linki

Orijinal link:

https://archive.org/details/78_nedem-geldym-amerikaya_achilleas-poulos_gbia0115337a/_78_nedem-geldym-amerikaya_achilleas-poulos_gbia0115337a_01_3.8_CT_EQ.flac

Bir arşiv web sitesine Jakej isimli bir kullanıcı tarafından eklenen şarkıyı Achilleas Poulos isimli bir sanatçı Türkçe olarak seslendiriyor. Sitede şarkının 1926'da stüdyoda kayıt edildiği belirtilmiş.

Bana bu kaydı gönderen, Brooklyn, New York'tan Gönül Ceyhan arkadaşıma teşekkür ediyorum. 

Archilleas Poulos, Bursa doğumlu olup harp sebebiyle 1918'de ABD'ye kaçmak zorunda kalmış ve memleketi Bandırma'ya olan hasretini kendi türkülerinde dile getirmiştir. 

Poulos'un ud çaldığı, ilk kayıtlarını 1918 yılında Amerika'da gerçekleştirdiği bilinmektedir. Toplam 99 kayıttan 82'sini 1926 - 1927 senelerinde Türkçe seslendirdiği bilinmektedir. Kayıtlarda genellikle ud çalan Poulos'a genellikle ermeni asıllı kemani Nişan Sedciyan eşlik etmiştir. Kalan müzikten çıkan: "Rembetika: Aşk, Gurbet, Hapis ve Tekke Şarkıları" albümü satın alınabilir.

(Kaynak: A.Aldemir YouTube Kanalı @AAldemir

Şarkının YouTube Linki:

Neden Geldim Amerika’ya Link

NEDEN GELDIM AMERIKAYA

by
 
Achilleas Poulos
Columbia (75011-F)
Publication date
 
1926
Topics
 
78rpmPopular Music
Digitizing sponsor
 
Kahle/Austin Foundation
Contributor
 
Internet Archive
Language
 
Turkish

Performer: Achilleas Poulos

Tenor; Turkish; Song.

Digitized at 78 revolutions per minute. Four stylii were used to transfer this record. They are 3.8mil truncated conical, 2.3mil truncated conical, 2.8mil truncated conical, 3.3mil truncated conical. 

The preferred versions suggested by an audio engineer at George Blood, L.P. have been copied to have the more friendly filenames.

Matrix number: W 205442
Catalog number: 75011-F

Other IDs from the record include: (205442); 3-A-5

Related Music (Beta) question-dark

Song TitleVersionsCompilationsCovers
NEDEN GELDYM AMERIKAYA 0Uploaded byjakej on  

 


No comments:

Post a Comment