Featured Post

Yeşil Kart Bir Çözüm müdür?

YEŞİL KART BİR ÇÖZÜM MÜDÜR? Üniversite’de iken daha çok okey, tavla oynamak için öğrencilerin gittiği bir kahvehane vardı. Orada bir ark...

Wednesday, November 24, 2021

Bütün Amerika’yı Karış Karış Geziyor

Bütün Amerika'yı Karış Karış Geziyor 

22 yıldır Amerika’da yaşayan Esra Öziskender, önce hobi olarak başladığı eyalet gezmelerini sonra bir hedefe dönüştürdü ve Amerika’daki 50 eyaleti de gezmeyi bitirmesine sadece üç eyalet kaldı.

USA/ABD 
31 Ekim 2021 - 01:54 
Bütün Amerika'yı Karış Karış Geziyor
TAKİP ETTAKİP ET
Reklam

Esra Öziskender'in Günlüğünden

oziskender.esra@gmail.com, YouTube: @hrlinkconsulting, Social Media: @esraoziskender

Amerika'ya 4 Aralık 2000'de karlı bir kış günü, Lotary'den yeşil kart kazanarak göç ettim. Ondan önce bir sene 97-98'de San Francisco'da New College pf California'da dil okuluna gitmiştim. 4 Aralık'ta önce JFK havaalanına indim, New York'ta, işlemlerim tamamlandıktan sonra da Boston'a devam ettim. 

Her dört senede bir Boston'da çok soğuklar ve kar fırtınaları olur. O sene de çok soğuk bir kış geçiriyorlardı. Hiç unutmuyorum üç gün valizlerimi açmadım, belki İstanbul'a geri dönerim diye. Kemiklerimin titrediğini hissetmiştim. 

Önce "gezelim - görelim" şeklinde hobi olarak elime geçen her fırsatı değerlendirip, mümkün olduğu kadar çok yer görmeye çalıştım Amerika'da. Sonra bu bende bir tutku haline geldi ve tüm Amerika'yı baştan aşağı gezmeyi kendime hedef edindim. 50 eyaleti bitirmeme üç tane kaldı. 50 eyalet + 1 District yani özel bölge olarak geçen Washington DC var. Tabi bir de sonradan eklenen Puerto Rico gibi territory'ler yani bölgeler, adalar, topraklar var ama hala daha ana eyaletler hep 50 olarak geçiyor. Benim de üye olduğum All 50 States diye bir klüp var. Onların açısından 50 eyaleti de gezmiş olanlara bir sertifika veriliyor. İşte ben bu sertifikaya çok yaklaştım. 


Reklam

No comments:

Post a Comment